Kennis delen

Focus je niet alleen op de inhoud van IT

Ik geef je 3 concrete verbetertips voor een klantgerichte IT dienstverlening.

1. Betere klantenservice gaat niet alleen over het verkorten van de doorlooptijd of een snelle oplossing. De klant weet en begrijpt dat je veel vragen krijgt. Ze willen dat jij weet wie ze zijn en dat je weet wat de impact is op de storing die ze ervaren. Duidelijke communicatie over verwachtingen is daarbij het belangrijkste en doen wat je beloofd. Zeg je dat je er mee bezig bent en terug belt, doe dat dan ook.

2. IT beter aan laten sluiten op de business gaat niet alleen over oplossingen als AI, maar om echt begrijpen wat je klant doet. Verdiep je in zijn business en branche zodat je weet waar je over praat. Een gesprek over toegevoegde waarde gaat niet over jouw oplossingen, maar over zijn mogelijkheden. Welke kansen zie jij voor jouw klant.

3. Je klant wil niet alleen kosten besparen om goedkoper uit te zijn, maar om te weten dat het goed genoeg is. Niemand houd er van om teveel te betalen, zeker niet voor dingen die je niet nodig lijkt te hebben. Neem zelf het initiatief om kosten te optimaliseren voor je klant. Je bouwt zo aan het vertrouwen, een langdurige samenwerking en de kans is groot dat je er een betere deal aan over houdt.

Kennis? Die delen we graag.

Niemand wordt uit zichzelf specialist in zijn vakgebied. Door onze kennis en ervaring te delen helpen we startende en ervaren IT leiders verder. Samen zorgen we dat IT echte waarde toevoegt, nu en in de toekomst.

Ik wil meer leren!